Skip to main content

Kõht ikka ei kasva veel

Sümptomitest pole vahepeal väga midagi pajatada, sest kulgen siin rahulikult ja minu jaoks on tegemist väga positiivse rasedusega. Ainult magusahood käivad vahepeal ülepea, ma olen niigi kohutav maiasmokk, aga muidu suudan end ikka natukenegi piirata, praegu on küll mingi hullumaja lahti läinud - šokolaadi, jäätist, kooke, küpsetisi jne võiks lihtsalt lõpmatuseni süüa. Mu lapsepõlvesõbranna Krissu on muideks ka praegu rase (tema tähtaeg on märtsi lõpus, minu oma juuli lõpus). Küll meil jätkub ikka neid raseduse jutte! Tema muidugi minust nii palju ees, aga muudkui võrdleme ja arutleme, nii mõnus, et on selline saatusekaaslane, kellega muljetada! Kuigi tema elab Brisbane’s ja ega me silmast-silma ju tihti ei näegi. Teisi lähedasi sõbrannasid, kes oleks lapseootel mul polegi. Ainult üks Danieli hea sõbra naine ka rase (meil ainult kolm nädalat vahet) ja kuigi käime regulaarselt läbi ja ikka lobiseme beebi teemadel, siis kindlasti mitte nii avameelselt. 

27/11/2023 - Pilt viimasest kohtumisest kui Krissu Perthi külastas. Olin sel hetkel 5 nädalat ainult, aga juba sain oma rõõmusõnumit temaga jagada. Krissul oli selleks ajaks korralik beebupunu juba ees, nii armas! 


Kohutav kui kaua ma olen pidanud ootama, et see kõhuke ometi kasvama hakkaks. Minu arust olen ma nädalaid välja näinud nagu oleks lihtsalt liiga palju söönud. Esimese rasedusega lähebki natuke kauem aega, aga no vahepeal on tõesti tunne, et see minu kõht ei kasvagi ette! Sellest hoolimata on paljud riided väga ebamugavad ja osa asju olen juba ära pakkinud, sest pigistavad. Ehk siis selline vahepealne loll aeg, et pole nagu üks ja pole ka teine. Ma pole kunagi varem osanud tähele panna kui kehasse riideid ma kannan, eriti tööl. Näiteks igasugu pliiats-seelikud võib ära unustada! Hakkasin üks hommik riidesse panema, et kohtusse minna, st veel eriti ametlik ja konservatiivne. Pöörasin viimasel hetkel ukselt tagasi, sest lihtsalt nii kitsas ja ebamugav oli. Nüüdseks on sõelale jäänud mingid kindlad lohvakamad kleidid. Praegu pole veel mõtet midagi juurde ka osta, sest kes teab kui suureks ma paisun. 

14 jaanuar ehk 12+5

28 jaanuar ehk 14+5


Vahepeal sain sõbrannadega kokku (ja tähistasin oma sünnipäeva). Kahjuks need on ainsad pildid, mis oli meeles teha. Lubasime endale ühe mõnusa high tea ehk kellaviietee kuulsas keerlevas C-Restoranis. Sain omale spets rasedate valiku, mõnus. Keegi küll otseselt lahti ei seletanud, mis minul teistmoodi oli, aga usaldasin kokka. Praegu on nii huvitav jälgida, kui erinevalt restoranid rasedatesse suhtuvad. Parim kogemus on siiani olnud Manuka restoranis, kus ettekandja oskas kohe ette vuristada, mis toidud mulle ohutud on, igasugu tooraineteni välja ja isegi teadis, et hummust tasub rasedatel vältida (varasem kirjandus veel soovitas hummust, nüüd on aru saadud, et toored seesamiseemned on salmonelloosioht). Samas, üks Perth’i uhkemaid toidukohti Wildflower oli minu kui rasedaga väga hädas ja vajaks kindlasti rohkem teavitustööd.


Austraalias pole seadust, mis dikteeriks, millal tööandjat tuleb teavitada rasedusest. Ainus kohustus on anda 10 nädalat ette teada enne lapsehoolduspuhkusele jäämist. Mina otsustasin lihtsalt vaadata, kuidas kõik kulgeb. Kui mul oleks ikka väga hullult iiveldanud ja koguaeg paha olla olnud, küllap oleksin neile varem teada andnud. Teadsin muidugi, et enne kui midagi välja hakkab paistma, tahan neile ise öelda, et vältida igasugu kuulujutte. Seaduse järgi ei tohi tööandja minult ise raseduse kohta uurida niikuinii. 

16-nädalal andsin asedirektorile teada, et olen lapseootel. Loomulikult pidin talle esimesena teatama ja kui aus olla olin isegi natuke närvis. Üritasin aru saada, et miks ma siis ikkagi muretsen, see on ju minu õigus lapseootel olla ja lapsehoolduspuhkust võtta. Üllatuseks boss kohe kallistas mind ja tundus nii rõõmus olevat, hakkas kohe uurima, kuidas end tunnen ja kas vajan midagi. Ausõna, sellist reaktsiooni ma küll ei oodanud! Lobisesime ikka kohe tükk aega ja tundsin suurt kergendust! Järgmisena teatasin meie direktorile. No ja tema ka kohe kallistama ja arvas, et see päeva parim uudis! Austraallased on ikka nii vahvad! Samamoodi hakkas mulle kohe kaasa elama ja uurima, mitmes nädal mul läheb ja kuidas enesetunne on. Seejärel oli aeg mu meeskonnale teada anda. Nende pärast olin kindlasti kõige rohkem mures, sest neid puudutab see kõige rohkem. Mu meeskonnal on olnud kaks väga kurnavat aastat ja lõpuks on saabunud stabiilsus ja on tekkinud tugev meeskonnatöö. Mina olen seda tiimi ainult eelmise aasta juunist juhtinud, aga oleme lühikese ajaga väga palju muutusi ellu viinud ja palju arenenud. Ma väga hoian oma meeskonda ja tõesti naudin nendega koostööd! Eks suure vaevaga saavutatut hindamegi kõrgelt. Muidugi oli neil minu üle väga hea meel ja samamoodi kuhjasid mind õnnitluste ja heade soovidega üle. Samas tuli kohe küsimusi, et kes neid juhtima siis hakkab. Aga seda on veel vara arutada, sest kavatsen võimalikult pikalt tööle jääda, kui enesetunne hea ja energiat vähegi jätkub. Päeva lõpuks sain veel meie teise asedirektoriga kokku, kes küll minu otsene juht enam ei ole, aga kelle käe all ma oma juhikarjääri alustasin ja kes on üks ütlemata soe ja armas inimene. Tal tundus ka kohe siiralt hea meel olevat mu üle ja no tema kallistus ei tulnud enam üllatusena. Nüüd on ainult veel vaja oodata meie järgmist juhtkonna koosolekut ja siis teatan veel neile ka, rohkem mul kellegagi seda uudist jagada pole vaja, küllap sealt hakkab edasi see levima. 

Üks kõige rohkem tekkinud küsimusi on olnud emapuhkuse kohta. Eestlased on oma lahke vanemahüvitise üle väga uhked ja eriti oluline on seda teiste riikidega võrrelda, sest enamus eestlasi teavad, et Eesti ja skandinaavia riigid on maailma eesotsas oma lapsehoolduspuhkustega. Olgu kohe öeldud, et Austraalia ei paku midagi märkimisväärset, samas ühest vastust ka anda ei saa, sest kõik oleneb konkreetsest tööandjast, valdkonnast ja staažist. Kirjutan sellest kunagi pikemalt, aga laias laastus saan kodus olla kuni kaks aastat (k.a. tasustamata), osa emapuhkust saan tööandjalt, lisaks saan esitada taotluse 100 päeva või 20 nädala ulatuses (mida saab partneriga jagada), aga see taotlus sõltub sissetuleku suurusest, nagu ikka Austraalias kombeks. Meil mõlemal Danieliga on õnneks päris palju lisapuhkust ka varuks võtta, nii et ei saa nuriseda. Kes vahepeal lisaks tahab uurida, siis: 

https://www.servicesaustralia.gov.au/parental-leave-pay-for-child-born-or-adopted-from-1-july-2023

Video:

 

Comments

Popular posts from this blog

Eellugu

Ikka veel on imelik mõelda, et ma olengi rase. Eks alguses kui sümpomeid ka pole, siis ongi harjumatu. Täna seda kirjutades olen 6 nädalat (6+5) ja kui väike iiveldus ja väsimus välja jätta, siis elu nagu hernes! Meie puhul oli igati tegemist planeeritud rasedusega. Septembris varsti peale Taist tagasi jõudmist jätsin pillid võtmata. Alguses oli plaan kohe peale Eesti trippi pillid ära visata, aga siis tuli kohe jutti Tai ja teada oli, et hakkan seal ohtralt mereande sööma ja veini jooma. Peale Taid siis otsejoones vereproovi andma, sest tahtsin kindlaks teha, et rauatase on ok. Mul on rauaga viimastel aastatel tihti puudujääke olnud ja ühtlasi lasime siis korraliku ülevaate teha. Kõik proovid tulid tagasi tiptop ja arst veel naeris, et noh kui järgmine kord näeme, siis äkki oledki rase juba. Ise sisimas mõtlesin kõigi nende tuttavate paaride peale, kellel see tee nii pikk ja konarlik olnud ja ei julgenud midagi veel loota. Dan tellis mulle kohe vitamiinid ära ja luges sõnad peale

Esimesed nädalad ja nimemõtted

Olen praeguseks umbes 2,5 nädalat teadnud, et olen rase ja vaikselt hakkab kohale jõudma. Kui muidu olen suht rahu ise ja naljalt ei muretse, siis raseduse ebakindlus on ikka mõjutanud küll. Olen paarile sõbrannale ka juba rääkinud rõõmusõnumist. Lähtun sellest, et räägingi neile, kellele niikuinii südant purustaks kui miskit viltu läheks. Pigem on sisemine hirm, et oleks vaid kõik korras ja läheks kenasti. Püüan endale sisestada, et lõpuks lähebki nii nagu minema peab, ega see minu muretsemine midagi muuda. Mõttel on jõud ja hakkan vaikselt vabamalt võtma, aga see teadmine, kui valus isegi nii varajase raseduse kaotus olla võib, ikka hirmutab.  Mina olen üks selliseid, kellel ammu lapsenimed valmis mõeldud ja kohe kindlalt olen alati teadnud, et tahan tütart. Daniel ka tahaks tüdrukut, nii et saime kohe naerda, et kindlasti nüüd saame hoopis poisi. Mul tegelt paar aastat juba poisi nimi valmis olnud, omast arust leidsin nii armsa nime, mis Austraalias pole üldse levinud, aga võta

Jõulu-beebi-papud

Lõpuks on käes üheksas nädal. Jõuludeks olen 9+5 ja siis saavad pereliikmed ka meie rõõmusõnumist teada. Mul juba ammu tekkis mõte, et pere saab beebipapud jõuluks, mõistatagu siis üheskoos, miks neile jõuluvana papud tõi. Netis oli palju igasugu käsitöölisi, osad hinnad võtsid muidugi hinge kinni (näiteks 40eur), aga eks käsitöö maksabki, isegi kui tegemist on minipapudega, mida õnnestub ehk kord-paar kanda. Kuna veel on liiga vara lapse sugu teada, tuli papud võtta neutraalset tooni. Lõpuks valisin need valged papud €25.00 ja tellisin ära: https://katsyshop.com/en/product/sinised-papud-vastsundinulevalgebm Danieli vanemad said jõulusokid. Sokid pakime ära nagu iga teise kingi ja paneme kuuse alla.  Ega siin pikalt midagi mõistatada polnudki. Oi neid papusid sai uuesti ja uuesti pereliikmetele antud. Esimesena sai paki lahtiarutamise ülesande mu vanemad ja vanaema. Istusid seal kolmekesi reas julupuu all ja hakkasid pakist kinki otsima, mina suures elevuses teisel po