Skip to main content

Bluff Knoll ja Albany

Kuigi olen raseduse ajal vähendanud treeninguid ja nüüdseks ratast enam üldse ei sõida, siis trennis käin ikka ja üritan siiski aktiivne olla. Venna tulekuga oli vaja mingi plaan paika panna ja pika mõtlemise peale otsustasime 420km kaugusele Albany’sse sõita ja Bluff Knolli tippu ronida. Kõik me kolm oleme varem küll Albany’s käinud, aga keegi meist polnud Bluff Knolli tippu jõudnud. Esimesed paar päeva veetsime Albany rahvusparkides ja vaatamisväärsustega tutvudes. 






Albany's oli käimist küll ja veel, sain iga päev ilusti sammud täis! Aga oh hullu, kui külm ja tuuline seal oli! Ei tea, kas see ongi see kurikuulus rasedate hajameelsus, aga ma oleks kindlasti rohkem sooje riideid pidanud kaasa võtma! Tagatipuks pidevalt tibutas ka, vahepeal oli täielik Perthi talv! 






Ma saan täiesti aru, et vanasti naised ei teinud niimoodi trenni, ajad olidki teised, aga mul vahepeal on ikka tükk tegemist, et vanematele ja vanaemadele selgitada, et trenn on mulle kasulik ja kõik on arstiga kooskõlas. Kindlasti on oluline ära märkida, et kui varem pole väga aktiivset elustiili harrastatud, siis tasuks tõesti rahulikult võtta ja jalutamise või ujumisega piirduda. Minu arst soovitas lihtsalt oma keha kuulata ja vajadusel rahulikumalt võtta, mida olengi teinud. Samas kiitis mind, sest treenimine on kasulik nii mulle kui ka beebile ja võib väidevalt isegi rasedust ja sünnitegevust lihtsustada. Rääkimata heast enesetundest ja paremast unekvaliteedist. Soovituslik on liikuda vähemalt 150 minutit nädalas. Ma olen praegu keskmiselt umbes 3-4 grupitreeningut nädalas teinud, lisaks juurde pikemad jalutuskäigud. Alguses oli kindel plaan joogat/pilatest/vesiaeroobikat ka proovida, aga siiani pole ma ühtegi tundi jõudnud ja olen rohkem body pump/combat/tone’ile truuks jäänud. 


Aga tagasiteel Perth’i võtsimegi suuna Bluff Knolli poole, et neljanda astme matk ette võtta. Austraalias jagatakse raskusastmelt viite kategooriasse (1 - kõige lihtsam, 5 kõige raskem), neljas on soovituslik kogenud matkajatele hahaa. Kokku soovitatakse varuda 3-4 tundi 6.8km läbimiseks (edasi-tagasi). Pole meist keegi mingi mägironija, aga kõik olime tahtmist täis ja teekonnaks valmis! Panime selle reisi nädalaid varem paika ja natuke oli ikka arutamist küll, et huvitav, kas see veits liig mulle pole. Olen siiani end väga hästi tundnud ja kordagi pole trennis paha hakanud või end kuidagi halvasti tundnud. Otsustasime, et võtame rahulikult ja alustame hommikul, et liiga kuum veel poleks.





 

Kõrgus merepinnast 1099m



Raske oli küll! Vahet pole palju sa trennis käid, sellist tõusu pole ikka harjunud läbi tegema. Kuigi ilm oli matkamiseks super, hakkas suht kohe ikka palav ja vahepeal olid ikka väga järsud trepiastmed. Tegime väikseid pause ja üldse ei kiirustanud, vaated olid ka nii ilusad, et oligi hea iga natukese aja tagant peatuda ja nautida. Eks mul veidi raskem oli raseduse (21+4) tõttu kindlasti, aga muidu tundsin end hästi. Kuigi alguses mõtlesime, et tagasiteel on hea lihtne, siis tegelt olid selleks ajaks jalad nii väsinud, et isegi allaminek võttis hingeldama. Aga need vaated sealt tipust ja juba teel tippu oli kõike seda väärt! Etteruttavalt olgu öeldud, et meil olid kolm päeva hiljem ka veel jalad valusad 😃



Comments

Popular posts from this blog

Eellugu

Ikka veel on imelik mõelda, et ma olengi rase. Eks alguses kui sümpomeid ka pole, siis ongi harjumatu. Täna seda kirjutades olen 6 nädalat (6+5) ja kui väike iiveldus ja väsimus välja jätta, siis elu nagu hernes! Meie puhul oli igati tegemist planeeritud rasedusega. Septembris varsti peale Taist tagasi jõudmist jätsin pillid võtmata. Alguses oli plaan kohe peale Eesti trippi pillid ära visata, aga siis tuli kohe jutti Tai ja teada oli, et hakkan seal ohtralt mereande sööma ja veini jooma. Peale Taid siis otsejoones vereproovi andma, sest tahtsin kindlaks teha, et rauatase on ok. Mul on rauaga viimastel aastatel tihti puudujääke olnud ja ühtlasi lasime siis korraliku ülevaate teha. Kõik proovid tulid tagasi tiptop ja arst veel naeris, et noh kui järgmine kord näeme, siis äkki oledki rase juba. Ise sisimas mõtlesin kõigi nende tuttavate paaride peale, kellel see tee nii pikk ja konarlik olnud ja ei julgenud midagi veel loota. Dan tellis mulle kohe vitamiinid ära ja luges sõnad peale

Esimesed nädalad ja nimemõtted

Olen praeguseks umbes 2,5 nädalat teadnud, et olen rase ja vaikselt hakkab kohale jõudma. Kui muidu olen suht rahu ise ja naljalt ei muretse, siis raseduse ebakindlus on ikka mõjutanud küll. Olen paarile sõbrannale ka juba rääkinud rõõmusõnumist. Lähtun sellest, et räägingi neile, kellele niikuinii südant purustaks kui miskit viltu läheks. Pigem on sisemine hirm, et oleks vaid kõik korras ja läheks kenasti. Püüan endale sisestada, et lõpuks lähebki nii nagu minema peab, ega see minu muretsemine midagi muuda. Mõttel on jõud ja hakkan vaikselt vabamalt võtma, aga see teadmine, kui valus isegi nii varajase raseduse kaotus olla võib, ikka hirmutab.  Mina olen üks selliseid, kellel ammu lapsenimed valmis mõeldud ja kohe kindlalt olen alati teadnud, et tahan tütart. Daniel ka tahaks tüdrukut, nii et saime kohe naerda, et kindlasti nüüd saame hoopis poisi. Mul tegelt paar aastat juba poisi nimi valmis olnud, omast arust leidsin nii armsa nime, mis Austraalias pole üldse levinud, aga võta

Jõulu-beebi-papud

Lõpuks on käes üheksas nädal. Jõuludeks olen 9+5 ja siis saavad pereliikmed ka meie rõõmusõnumist teada. Mul juba ammu tekkis mõte, et pere saab beebipapud jõuluks, mõistatagu siis üheskoos, miks neile jõuluvana papud tõi. Netis oli palju igasugu käsitöölisi, osad hinnad võtsid muidugi hinge kinni (näiteks 40eur), aga eks käsitöö maksabki, isegi kui tegemist on minipapudega, mida õnnestub ehk kord-paar kanda. Kuna veel on liiga vara lapse sugu teada, tuli papud võtta neutraalset tooni. Lõpuks valisin need valged papud €25.00 ja tellisin ära: https://katsyshop.com/en/product/sinised-papud-vastsundinulevalgebm Danieli vanemad said jõulusokid. Sokid pakime ära nagu iga teise kingi ja paneme kuuse alla.  Ega siin pikalt midagi mõistatada polnudki. Oi neid papusid sai uuesti ja uuesti pereliikmetele antud. Esimesena sai paki lahtiarutamise ülesande mu vanemad ja vanaema. Istusid seal kolmekesi reas julupuu all ja hakkasid pakist kinki otsima, mina suures elevuses teisel po